Prof. Yvetta Kajanová, PhD. – v roku 1986 absolvovala odbor hudobná veda na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave s prácou Jazzová hudba v televízii. Po absolutóriu pracovala ako redaktorka časopisu Rytmus vo vydavateľstve Obzor a Slovak Music v Slovenskom hudobnom fonde. Neskôr pracovala tiež ako manažér koncertného cyklu Pondelky v Klariskách v Bratislave. V roku 1994 získala vedeckú hodnosť kandidáta vied o umení obhajobou práce Porovnávacia analýza medzi žánrami modernej populárnej hudby a jazzu. Od roku 2012 je profesorkou na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave.
Prednáša na Katedre hudobnej vedy Fi FUK v Bratislave hudobnú sociológiu, históriu jazzu, rocku a populárnej hudby, hudobnú kritiku a manažment hudby. V rokoch 1995 – 1999 bola viceprezidentom Slovenskej jazzovej spoločnosti, po roku 2000 je členom Rady Slovenskej jazzovej spoločnosti, členom Komisie muzikológov pri Slovenskom hudobnom fonde (1995 – 2003), členom Vedeckej rady ÚHV SAV (2001 – 2003), členom Akademického senátu Fi FUK (2009).
Pracovala dvanásť rokov ako manažér press centra medzinárodného festivalu Bratislavské jazzové dni a viedla tlačové konferencie s takými osobnosťami a skupinami ako napríklad Joe Zawinul, Jean Luc Ponty, Michel Petrucciani, Take Six, Betty Carter a ďalšie. V období 1984 – 2000 pravidelne prispievala do časopisov Rytmus, Populár, Smena, Sme, Kultúrny život, Hudobný život, Literárny týždenník, Slovenská hudba, Adoremus. Neskôr sa zameriavala na vedecké smerovanie svojej kariéry a prispievala do vedeckých zborníkov Musicologica Istropolitana, Musicologica Slovaca, zúčastnila sa na medzinárodných konferenciách The Symposium of Young Musicologists, Bratislava 1988, 1992 and 1994, Die slowakische Musik der Gegenwart, Vienna 1997, Melos – Ethos, Bratislava 1993, 1997, 1998, 1999, 2001, 2005 a 2007, Popular Music and School, Prague 1999, Bach 2000 – Music Between Virgin Forest and Knowledge Society, Regensburg 2000, ICCEES – Regional European Congress, Berlin 2007, Jazz Behind the Iron Curtain, Warsaw 2008, Reflection of Popular and Alternative Music in Europe after World War II, Krakow 2009 and Migrating Music: Media, Politics and Style, London 2009. V súčasnosti prispieva ako hudobný kritik do internetového časopisu Skjazz.sk.
Yvetta Kajanová bola členkou medzinárodného výskumného tímu Jazz vo východnom bloku vo Freie Universität Berlin v rokoch 2008 – 2010. Pre študentov muzikológie usporiadala University Workshop o modernej populárnej hudbe a jazze v roku 1997, workshop rozšírila o aktívne muzicírovanie a koncertné vystúpenie študentov v roku 2009. V období 1997 – 1999 Yvetta Kajanová spolupracovala ako výskumník s ÚHV Slovenskej akadémie vied. Habilitovala sa prácou Kapitoly o jazze a rocku (Bratislava: Epos 2003). K jej posledným monografiám patria Gospel music na Slovensku (Bratislava: Coolart-Lux 2009), Postmoderna v hudbe. Minimal, rock, pop, jazz (Bratislava: VUK 2010), K dejinám jazzu (Bratislava: CoolArt 2010), K dejinám rocku (Bratislava: CoolArt 2010).