Výskum
Yvetta Kajanová získala granty ako hlavný riešiteľ pre témy:
- Dejiny modernej populárnej hudby a jazzu na Slovensku (1998 – 2000), VEGA č. 2/5130/98
- Teoretická a komparatívna analýza jazzu a rocku (2001 – 2003), VEGA č. 1/8181/01
- Postmodernistické trendy jazzovej a rockovej hudby (2005 – 2007), VEGA č. 1/2253/05
- Manažment profesionálnej a amatérskej hudobnej kultúry na Slovensku (2008 – 2010), VEGA č. 1/0542/08
- Príspevky k histórii slovenskej populárnej hudby a jazzu (2010 – 2011), VEGA č. 1/0728/11
Počas 27 ročnej muzikologickej kariéry sa Yvetta Kajanová venovala výskumu dejín slovenského jazzu, komparácii jazzovej a rockovej hudby, výskumu rytmu v jazze a v rocku, výskumu improvizácie v jazzovej a rockovej hudbe, postmodernej estetike na pozadí vývoja súčasných štýlov v jazze, rocku a populárnej hudbe, manažmentu amatérskej, profesionálnej a globálnej hudby. Čiastkovo zasiahla aj do oblastí hudobnej pedagogiky a sociológie.
V oblasti základného výskumu sa venovala dokumentácii slovenskej jazzovej scény (monografia – Slovník slovenského jazzu, NHC, Bratislava 1999, The Book of Slovak Jazz, MC, Bratislava 2000), slovenskej scéne gospel songu. Vo viacerých štúdiách sa snažila aplikovať historickú metódu s komparatívnou analýzou jazzu, rocku a populárnej hudby. Pokúsila sa hľadať nové metódy výskumu modernej populárnej hudby a jazzu, v ktorých využívala možnosti kvantitatívnej analýzy. Vo výskume akcentuje tiež historické (výskum prameňov), sociologické, estetické a štýlovo-kritické hľadisko. Pri komparácii sa nemohla vyhnúť konfrontácii s artificiálnou hudbou a v priebehu storočí sa vyvíjajúcou axiológiou. Porovnávaním typických znakov sa pokúsila konfrontovať jazz a rock ako celok a hľadala cestu k pochopeniu spôsobu hudobného myslenia tvorcov v týchto žánrovo-štýlových okruhoch. Rôzne druhy rytmov, improvizácie, tvorby tónu a soundu skúmala na rôznych príkladoch v priebehu historického vývoja jazzu a rocku. Podrobnejšie sa venovala výskumu najmladšej generácie slovenských skladateľov zasahujúcich do postmodernistickej estetiky (The New Grove Dictionary of Music and Musicians, www.grove.com, Macmillan, Londýn 2000).